Na czwartą eliminację mistrzostw świata F1 firma Bridgestone ponownie dostarczy zespołom super-miękką i średnią mieszankę opon (takie same jak w Australii i w Chinach). Tor w Bahrajnie jest jednym z najbardziej wymagających obiektów w całym kalendarzy jeżeli chodzi o pracę hamulców, a pustynny klimat oznacza, że z reguły jest tam sucho i gorąco.
Pustynna lokalizacja toru oznacza, że nawierzchnia jest często zasypana piaskiem, a przyczepność poprawia się, gdy bolidy powoli oczyszczą i nagumują tor w trakcie weekendu. Trakcja jest na tym torze kluczem do dobrego okrążenia, ze względu na wiele ciasnych zakrętów prowadzących do krótkich prostych.Hirohide Hamashima – dyrektor działu rozwoju opon Bridgestone Motorsport:
Jakie są wyzwania toru w Bahrajnie?
„Bahrajn jest technicznie interesującym torem. Jego ułożenie oznacza wiele hamowania i wiele przyspieszania z wolnych zakrętów. Maksymalizacja trakcji na wyjściu z wolnych zakrętów jest kluczem do dobrego okrążenia, ale jeżeli bolid nie ma idealnej trakcji, może zostać wytworzone dodatkowe, niechciane ciepło, a to utrudni życie zawodnikom. Jest tutaj także wiele stref mocnego hamowania i ciekawie będzie zobaczyć jak różne charakterystyki hamowania pomiędzy używającymi KERS i tych bez systemu odzyskiwania energii kinetycznej będą wpływały na czasy, a także ściganie.”
Jak dużym wyzwaniem powinien być dobór opon w Bahrajnie?
„Zarządzanie oponami i minimalizacja niepotrzebnego nagrzewania opon w gorącym klimacie są bardzo ważne. Mamy tutaj super-miękką oraz średnią oponę i spodziewamy się, że średnia będzie bardzo wytrzymała. Super-miękka powinna prezentować większe wyzwanie pod względem wytrzymałości niż średnia, niemniej dane z przedsezonowych testów w Bahrajnie, pokazują że ten typ opony może być dobrze zarządzany na tym torze jeżeli znajdzie się odpowiednie ustawienia.”
22.04.2009 10:06
0
Wprost genialne. Na gorący tor supermiękka. Sam bym gorzej nie wymyślił. Wytrzyma toto chociaż z 5 kółek? Deszczu chyba raczej na pustyni nie będzie więc im się nie uda tak jak w Chinach.
22.04.2009 10:15
0
Berni chciał emocji to będzie je miał... tak wogóle sądźe, że jak ten stary cap pożyje jeszcze z 10 lat to podczas wyścigu Berni będzie klaskał w dłonie, krzyknie "HOPA" i trzeba będzie się ścigać w przeciwną stronę... jak na weselu xD Ewentualnie jak to nie wystarczy to na klaśnięcie kierowcy będą się musieli zamienić bolidami z najbliższym rywalem xD F1- Wiejska impreza BERNIEGO gotowa ^^
22.04.2009 10:22
0
Myślę że żaden zespół nie zaryzykuje i nie wybierze super-miękkich opon. Moim zdaniem kierowcy powinni używać średniej mieszanki opon.
22.04.2009 10:30
0
Cóż za geniusz to wymyslił ? Chce wiedzieć, bo pójdę pogratulować. A tak na serio to dobór opon w tym opon nie przynosi jak narazie emocji kibicom, chyba że pomyłka Ferrari podczas GP Malezji, tylko dokłada zespołom dodatkowych problemów. I co kierowca przejedzie jedno okrążenie na super miękkich i opony są już nie do użytku. Ech...codziennie jakies nowe "wspaniałe" pomysły przychodzą do głowy w Formule... Niekoniecznie dobre dla kierowców.
22.04.2009 10:31
0
Cóż za geniusz to wymyslił ? Chce wiedzieć, bo pójdę pogratulować. A tak na serio to dobór opon w tym sezonie nie przynosi jak narazie emocji kibicom, chyba że pomyłka Ferrari podczas GP Malezji, tylko dokłada zespołom dodatkowych problemów. I co kierowca przejedzie jedno okrążenie na super miękkich i opony są już nie do użytku. Ech...codziennie jakies nowe "wspaniałe" pomysły przychodzą do głowy w Formule... Niekoniecznie dobre dla kierowców.
22.04.2009 10:36
0
3. MIŁOŚNIKF1 - w tym sęk że wszyscy ją muszą użyć, by ''regulaminowi stało się zadość''
22.04.2009 10:49
0
czyżby bridgestne był ekspertem w ustawieniach bolidów?
22.04.2009 11:31
0
ale może być ciekawie ;) gdyby tak zdobyć dobre pole w kwalifikacjach potem przejechac kilka kółek na miękkich i na pitstop. Będzie tak samo jak w Australi...i
22.04.2009 11:40
0
dobra guma nie jest zła....
22.04.2009 11:41
0
zła guma nie jest dobra....
22.04.2009 12:03
0
Zupełnie nie potrzebnie ryzykuje się zdrowiem kierowców.Może to dla nasz widzów to ciekawiej jak po 8 kółkach bolid zaczyna tracić po 5s,jest i więcej wyprzedzania,tylko czy to jest reklama czy antyreklama Bridgestone.
22.04.2009 12:04
0
oni to jak zaczna wymyslac to beda wkoncu gasienice albo drewniane kola jak przy starych bryczkach i beda sobie tak jezdzic zapraszam wszystkich na moja straone www.f1v1.ubf.pl prosze wchodzic
22.04.2009 12:12
0
To będą jaja jak berety:) w Australii była niższa temperatura od tej której się spodziewają w Bahrajnie, to gumki supermiękkie polecą szybciutko. Już wiem co Alonso będzie mówił.
22.04.2009 12:58
0
"Mamy tutaj super-miękką oraz średnią oponę i spodziewamy się, że średnia będzie bardzo wytrzymała". Jak oni na to wpadli...
22.04.2009 13:11
0
Te opony z super-miekkiej mieszanki jeżeli wytrzymią 1 okrążenie to bedzie super. Czyżby była powtórka z GP Austalii???
22.04.2009 14:07
0
A niech mi ktoś powie, czy jakby NIE użyć w wyścigu obu mieszanek, tylko przejechać cały na średniej, to wtedy jest dyskwalifikacja, czy tylko kara np +25 sekund? Bo jeżeli byłaby tylko kara doliczenia 25 sekund to może i tak opłacałoby się jechać tylko na twardszej mieszance.
22.04.2009 14:39
0
trwałość mieszanki nie zależy tylko od temperatury, ale także od charakterystyki toru jaki i od rodzaju nawierzchni. poza tym można podsterować ustawieniami bolidu aby opony mogły mniej się zużywać. Poza tym dzięki tym zmianą jakie wprowadziło FIA zmniejszyło możliwość przewidzenia zwycięzcy wyścigu, co mimo wszystko uatrakcyjnia ten sport. w poprzednich dwóch sezonach wygrywali wyścigi tylko MCL i Ferrari. Sporadycznie zdarzało się, żeby wygrał jakiś inny zespół. W tej chwili można powiedzieć, że największe szanse ma Red bull, GP, MCL i renault.... tylko nie dałbym sobie ręki uciąć, że kierowca taki jak RK czy Buemi dzieki innej strategi wygrają ten wyścig
22.04.2009 14:55
0
zespoły same powinny sobie wybierać po dwie mieszanki - jak już - na wyścig....
22.04.2009 15:28
0
Słabo się na tym znam. Twarde opony byłyby złe na ten tor ?
22.04.2009 15:34
0
Może na tym torze ta konfiguracja się sprawdzi. Trzeba w to wierzyć!!!
22.04.2009 15:43
0
Jakbym kierował teamem F1 to bym sie dogadał z innymi szefami teamów i wszyscy by ani razu nie zalozyli super miękich. I niech wszystkich zdyskwalifikują, ciekawe kto wiecej straci...
22.04.2009 15:45
0
Niech wprowadzą od przyszłego sezonu różnice pomiędzy mieszankami o cztery stopnie i nie będzie problemu- twarda i super miękka, kabaret jak się patrzy.
22.04.2009 16:11
0
znowu będą jaja z oponami
22.04.2009 16:14
0
22. jar188 - od przyszłego sezonu to mają być węższe opony... 21. jawiemwszystko - chcesz powtórki z USA?
22.04.2009 16:51
0
Zobaczcie na to z drugiej strony jak w Australii pod koniec Vettel i Button byli na miękkich Kubica na twardych i jakie były wtedy emocje do końca nie wiadomo było kto zajmie które miejsce.
22.04.2009 16:58
0
Może od następnego sezonu wprowadzą kilku dostawców opon? Byłoby o wiele ciekawiej.... Berni niedługo każe im malować bolidy wg swoich upodobań...... Duże dziecko.
22.04.2009 20:02
0
Moim zdaniem doborem opon do wyśćigu powinien zajmować sie zespoly
22.04.2009 23:29
0
Szkoda że Michelin nie dostarcza już opon do F1. Chociaż byłaby rywalizacja a tak Bridgestone partaczy robotę :)
23.04.2009 17:57
0
@saint77: Powiedziałbym raczej 'stare', bo duży to on nie jest...
23.04.2009 19:52
0
lol oni chyba lepiej sie znaja od was zal.po co komentowac to oni lepiej od was wiedza co robia
23.04.2009 20:07
0
@pz0 - gdyby taka powtórka z USA zakończyła ten cyrk co jest teraz - chce
23.04.2009 20:10
0
Historia pokazała, że sprzeciw zjednoczonych teamów może pomóc dużo. Bernie powinien o tym wiedzieć, wszak sam kiedyś stanął na czele takiego buntu.
23.04.2009 20:29
0
No i przydało by sie, bo przepis o nie sąsiednich twardosciach opon jest piramidalnie glupi. Oczywiście pamiętam głupsze, ale to bylo parę lat temu. Świat idzie do przodu, Bernie :)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się